הרעלת מתכות כבדות ורעילות - ניקוי הגוף

הרעלת מתכות כבדות ניקוי הגוף דטוקסיפיקציית מתכות רעילות, עם ד"ר קובי עזרא.

(תודות לאתר: http://diet2all.net/).

מתכות כבדות הן: עופרת, קדמיום, כספית, וארסן. המתכות הרעילות פוגעות בבריאותנו הרעלת מתכות כבדות עלולה לגרום נזקים: למערכת העצבים המרכזית, למערכת הלב וכלי הדם, למערכת העיכול, לריאות, לכליות, לכָּבֵד, לבלוטות הורמונליות, לעצמות ועוד.



למרבה המזל, ניתן לטפל ולצמצם את הנזק של הרעלת מתכות כבדות ע"י התערבויות אינטגרטיבית, של תוכניות תזונה שונות, כמו גם המינרל סלניום ושום הוכחו כמקטינות את ההצטברויות והגברת הפרשתם של מתכות כבדות והרעילות.

גורמי סיכון לחשיפה למתכות רעילות

עופרת מצויה לעיתים קרובות בצנרת המים. ישנם צבעים שבסיס עופרת, אלא אם כן מצויין אחרת. מזונות שגדלו באדמה הרוויה ועשירה בעופרת.

כַּספִּית המקורות לקבלת כספית לרוב, אכילה דגים ופירות ים מזוהמים לעיתים קרובות בכספית. כמו כן, אנו נושמים אויר מזוהם או במגע עם העור במהלך השימוש במקומות העבודה מסויימם. שחרור של אדי כספית מסתימות אמלגם בשיניים.

קדמיום המקורות העיקריים להרעלת קדמיות, הם: עשן הטבק. אכילת מזונות המכילים קדמיום, רמות גבוהות מצויות בדגנים וקטניות, ירקות עליים, דגים, סרטנים וצדפות. כמו גם הקדמיום עשוי להשתחרר ממוצרים ביתיים, כסוללות חשמליות וכו'... הקדמיום מתחרה עם האבץ, ועקב כך עשוי ליצור שיבוש המטבוליזם שלו. חשיפה כרונית לקדמיום עלולה לגרום להצטברותו בכליות, דבר העשוי להוביל כפוטנציאל לאי ספיקת כליות, ירדה במינרליזציה של העצם, ירידה בתפקוד הריאות, וכקרצינוגן ידוע באדם.

למרות הארסן טכנית אינו מתכת כבדה, ישנם שני סוגים של ארסן: בלתי אורגנית ואורגנית. המקור הנפוץ ביותר לחשיפתנו היא צריכת מזון ומי שתייה המכילים ארסן. פירות ים המכיל את הריכוזים הגבוהים ביותר לארסן אורגני; כמו גם בדגנים ובעופות. חשיפה לארסן אורגני כרונית עלולה לגרום לאנמיה, נוירופתיה, ולרעילות בכבד מה הסימנים הרעלת מתכות כבדות? בחילה, הֲקָאָה, שִׁלשׁוּל, כאב בטן, תפקוד לקוי של מערכת העצבים המרכזית, בעיות לב, ואֲנֶמִיָה.

כיצד ניתן לאבחן הרעלת מתכות כבדות? 

אז נשאלת השאלה: כיצד ניתן לאבחן הרעלת מתכות כבדות ורעילות ?, ניתן לעשות זאת ע"י: 1. בדיקות דם, 2. בדיקת שתן, 3. בדיקות שיער 4. ובדיקות בציפורניים.

שינויים תזונתיים וסגנון חיים שימרו על תוכנית תזונה מזינה, אשר מספקת קליטה נאותה של מינרלים חיוניים, העשויים להפחית את ספיגת מתכות רעילות. הגבילו את צריכת הדגים, לא יותר ממנה אחת לשבוע, היות והם נחשבים למקור גבוהה לכספית. התערבויות אינטגרטיבית בתזונה בהתאמה אישית.

סלניום: סלניום מעכב הצטברות כספית ומגביר הפרשת כספית וארסן. ויטמין C בולם את הרדיקלים החופשיים ומפחית את רמות העופרת. רמות גבוהות יותר של חומצה פולית בדם של נשים הרות, קשורה לערכים נמוכים של כספית וקדמיום בדמם. השום מפחית את רמות העופרת בדם. חומצה אלפא-ליפואית וגלוטתיון מקטינים את השינויים לרעה בפרמטרים של הדם של עופרת, קדמיום, ונחושת. לא ניתן להימנע מחשיפה לחלוטין למתכות רעילות.



מאת: ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, מומחה לתזונה רפואית ודיאטה מהירה. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוחהגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא